Zes maanden lang werd er met zorg gebouwd aan zichtbaarheid, verhalen en verbinding. De inzet van sociale media, landelijke en regionale pers, betrokken partners en sportbonden zorgde voor een breed gedragen, positief beeld van Special Olympics Nederland en haar missie: sport toegankelijk maken voor iedereen.
De 21 sporters van Special Olympics Team NL werden gevolgd door landelijke én regionale media. Van dag verslagen op social media tot interviews op NPO Radio 1 en tv-items bij NOS en Hart van Nederland: overal kreeg het verhaal van veerkracht, trots en inclusie een plek.
Ook de documentaire “Special Olympics; Grenzen verleggen in de sneeuw”, uitgezonden op NPO1 én NPO3, droeg sterk bij aan de zichtbaarheid. Door krachtige samenwerking met onze partners ontstond een breed gedragen campagne met uitsluitend organische media-aandacht.
Resultaten in het kort
Meer impact met minder mensen
De organisatie kijkt terug op een campagne die bewijst dat impact niet afhangt van grootte. De Special Olympics World Winter Games 2025 hebben opnieuw laten zien wat de kracht is van inhoudelijke, oprechte verhalen. De World Winter Games 2025 bewezen dat ook een kleiner team, met de juiste boodschap en betrokkenheid, een groot mediarendement kan behalen. De media-aandacht was breed gedragen, positief van toon en maatschappelijk relevant. De prestaties van de sporters werden niet alleen verslagen als sportnieuws, maar als inspirerende verhalen over veerkracht, inclusie en trots.
“We hebben als mediateam niet alleen laten zien wat sport kan doen. We hebben laten zien wat mensen kunnen doen, als ze gezien worden. We sluiten dit verslag af met een gevoel van trots en dankbaarheid. De impact leeft voort, in beelden, in verhalen, en vooral: in harten van iedereen” , Marijke Boessenkool-Blok, namens mediateam Special Olympics Team NL.
Bekijk hier het volledige media rapport 2025